måndag 6 april 2009

Smärre chock!

Första dagen på påsklovet har inletts. Hjalmar är hemma, Selma är på dagis. Hjalmar och jag vilar upp oss efter gårdagens kalas. Väldigt lyckat och kul! Maten blev god och barnen lekte och vi vuxna roade oss. Tack alla!

Hjalmar kröp just upp i sängen för att kolla lite dvd/tv, jag surfade in på aftonbladet.se och fick en smärre chock. Jordbävning i Italien i natt! I Aquila i Abruzzo. En bra bit söderut från oss. Området ligger nordöst om Rom. Skalvet var uppenbarligen kraftigt, än så länge 27 döda, många skadade och runt 40 000 hemlösa! Enligt tidningen skulle skalvet ha känts ända till Bologna (inte långt från oss), men vi har inte kännt något och är förskonade. Men det är obehagligt! Så nära. Jag fortsätter uppdatera mig via tidningar och italiensk tv.

3 kommentarer:

Vicky sa...

Jag fick nyheten via sms från Sverige imorse och sitter med och kollar vad som hänt nu... Otäckt.
Det var ett jordskalv som kändes väl här hösten 2004. Jag var hemma i Sv men sambon vaknade mitt i natten av att huset skakade! Usch.

Anonym sa...

Hoppas att du och Hjalmar får en mysig dag utan syrran!
kram/sofia (som sitter på jobbet..ett tag till alla fall)

Anonym sa...

skönt! jag var att orolig att ni faktisk var närmare.

otäckt värre!