fredag 17 april 2009

Om en liten vecka...

Solen har gett Hjalmar så guliga små fräknar...

Selma kämpar med docka och dockvagn i trappan på hotellet förra helgen.

...heter en berättelse om Bella och Gustav av Eva Eriksson. Hjalmar vill till och från att vi skall läsa denna histoia för honom. Den handlar om att Bella blir bjuden på kalas hos Gustav men kalaset är först en vecka senare. Bella kan ej vänta och vill dit på studs. Och går. Ganska typiskt för barn. Nu, nu, nu, nu skall mycket ske. Hjalmar är bjuden på kalas på söndag. Vi brukar "hålla kalaset hemligt" ett tag (om inbjudningarna kommer för tidigt). Han har ingen ro att vänta - vill dit och leka och fira på direkten. Full förståligt! Men det har blivit bättre och vi har böjat släppa lite på hemlighetsmakeriet. På söndag är det dags för kalas, han förstår att det är "inte nästa dag men nästa dag", så det är ganska ok.

JAG då? Om en liten, liten vecka kommer allra käraste syster med goaste kamrat E på besök och jag kan knappt vänta! Räknar dagar, planerar och längtar...snart blir det tjejsnack, anti-pasti i mängder, vin och utflykt till Florens, söndagslunch i bergen och en massa mys och bus med barnen...som också längtar såklart...ja, Seb med!

5 kommentarer:

segsliten sa...

Gud vad mysigt med tjejbesök! Det där med väntan är svårt...även för oss vuxna.
Kram ☺

Anonym sa...

Ja, oj oj oj vad jag längtar tills jag får se er alla!!!!!!
Vin och "skitsnack" är aldrig fel och Sebban du får hemskt gärna vara med och skvallra..... Kan du det? "ler", och de små guldklimparna, vad moster längtar efter att få ge er en BAMSE kram. Hoppas jag får det?! Puss och kram till er allihopa

Anonym sa...

När vi bokade resan kändes det som en evighet till det var dax och nu är det snart dagen med stort D...ska bli så mysigt, roligt, sällskapligt,kramigt och ser fram emot allt vi ska göra också. Åker gärna till den mysiga restaurangen i bergen vi var p för snart exakt ett år sedan:) Sköt om er alla så länge! Kram Eva

Anonym sa...

ÅH! Jag vill också komma o hälsa på!

Anonym sa...

Jag förstår att det skall tjejsnack m vin o god mat både hos er o på restauranger.
Och att besöka Florens är ju härligt ibland alla dessa enorma byggnader o turister.

Hoppas ni alla får en trevlig helg, jag tror K o E också längtar efter dig o säklart de andra i familjen.
Ha det så gott. Mamma