söndag 19 april 2009

I väntans tider...


...just nu går vi alla och väntar och väntar...

Hjalmar väntar på att kompisens kalas skall börja och nu är det bara 1 h kvar till avfärd. Det har tjatats och frågats en hel del under morgontimmarna och förmiddagen. Nu hoppas vi bara att han får roligt!

Selma väntar på att hon skall få gå till dagis igen. "Domani, domani?" (imorgon) frågar hon ganska många gånger dagligen...Idag har vi äntligen kunnat säga att det stämmer, domani är det dags!

Jag väntar på syster och E, jag väntar på att Selma skall sova middag så att jag kan göra min italienskläxa, jag väntar på att det skall sluta regna och att våren skall komma för att verkligen stanna, jag väntar på att Selma skall upptäcka pottan, jag väntar på att det skall bli måndag. Dessutom väntar jag på svar från vänninan som lånade ut Friends-boxen till oss. Efter att ha sett nästan alla avsnitt väntade vi med spänning på avslutningen men då fattades det 2 dvd-skivor (15 avsnitt!?), ganska snopet!

Seb väntar på...att få gå till jobbet och få lugn och ro...Skämt åsido, han väntar på detsamma som jag!

(Stor parentes ang. Friends-maratonet: Jag vet inte om det var så lyckat att ge sig in i att avverka denna serie på så kort tid. Man blir ju helt inbiten och påverkad och nästan delaktig...Vi drömmer om serien, om karaktärerna och runt om oss ser vi dagligen personer som påminner oss om de olika karaktärerna i tv-serien. Nästan lite sjukligt! Men serien är ju sååå bra och rolig. Vi skrattar ofta högt och när vi väl sett hela undrar vi vilken serie-box vi skall satsa på att köpa för nästa maraton?)

4 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Jag har också boxen med alla avsnitt men jag har inte börjat avverka dem ännu. Men kanske bra tips då att ta det lite pö om pö så jag inte blir helt knäpp :)

segsliten sa...

WOW! Att se en hel tv-serie sådär rakt av, det har jag aldrig gjort. Jag kanske skulle prova, fast då skulle jag nog välja något riktigt långt...Beautiful? Usch, då skulle jag nog spy i en månad! Men Wallander (inte så lång kanske), eller varför inte Mr Bean? Jag måste nog fundera ett tag.
Jag hoppas hjalmar fick en rolig eftermiddag på kalaset!
Kram ☺

Anonym sa...

Nästa box-maraton, föreslår jag Sex in the city!!!!! Det har brosan! Hade varit något för er....
Kram kram syrran

Anonym sa...

Jag bryr mig inte om boxfilmer.

Men jag tittar på de där barnbarnen som man nu kan se framifrån. Härliga o mysiga är dom ju båda två.
Lycka till med allt framöver. Och alla de där längtan ni har, blir nog bra skall du se.

Mamma