tisdag 21 april 2009

Time flies...

Tiden flyger verkligen iväg, trots att vi inte har sol...Längtar verkligen efter sol och värme nu. Det är ganska ruggigt väder, mulet och kallt! Säkert inte mer än 14 grader. Usch. Men förändringar kan gå fort så kanske redan imorgon kan solen lysa på oss igen. Jag har letat och letat efter en pålitlig vädersite över Italien. Det går inte speciellt bra, ingen att lita på.

Redan nästa vecka är det majmånad och innan man vet ordet av det är det juni, midsommar, skolavslutning och SOMMAR (hoppas vi)!

Vi har en del ledighet (och fler besök) som kommer under maj och juni. Så nu när helgens program är fastställt är det dags att ta tag i nästa. Att smida planer och planera är något jag verkligen gillar. Så arbetet är lättsamt, men det är ibland svårt att hitta boende i Italien. Svårt är kanske inte rätta ordet, men det är en djungel av agriturismos och hotell "där ute" och det är svårt att veta om hemsidorna ljuger eller talar sanning. Vi vill helst gå på rekommendationer, då vet man vad man betalar för.

Nu sitter jag och Selma och väntar på att Hjalmar skall komma med bussen och strax därefter kommer kompisar till oss alla på besök. Fika, lek och snack väntar!

Friendsmysteriet tätnar. De saknade skivorna är borta och dessutom saknar vänninan helt de fyra sista säsongerna. Nu står jag och Seb i valet och kvalet om att köpa på oss resterande säsonger eller ej...Vill ha! Vill se!

5 kommentarer:

Vicky sa...

Idag är jag snabb med en kommentar till ditt nya inlägg - den bästa vädersite jag har hittat är denna:

http://meteo.repubblica.it/

Man kan även söka på små orter och resultat är ganska vettigt tycker jag (så vettigt det nu kan bli när man försöker förutspå väder...)

Kul med mycket att se fram emot!
Kram

segsliten sa...

Tyvärr är april ingen tillförlitlig månad vad det gäller vädret i Italien. Alltid regnar det minst en vecka - tiodagar i ett sträck, och aldrig vet man när de infaller exakt. Jag hoppas verkligen att vädret skärper sig snart, för det här velandet gör mig helt galen!
Kram ☺

Anonym sa...

svt.se? såg på nyheterna att ni hade kasst väder! men du kanske vill ha mer detaljerat än så :)

kommer ni hem i sommar nåt?

Anonym sa...

usch ja, 14 grader. Det är det vi har här i Skåne och vi njuter av det. Vindarna är kalla men solen värmer skönt om man hittar lä. Men - bortskämd som du är med mycket så förstår jag att du fryser i vårens Italien.... ;-)
värmande kram från sofia

Anna, Fair and True sa...

Har du provat BBC? De är pålitligare än SMHI!