tisdag 24 februari 2009

Mera karneval


Idag var det Selmas tur att fira karnevalen. Detta skedde med karneval/maskeradfest på dagis. Selma körde en Sverige-favorit och klädde ut sig till Pippi Långstrump (på italienska Pippi Calzelunghe). Hjalmar kom med experthjälp och gav Selma lite extra rekvisita i form av Herr Nilsson och Lilla Gubben i form av gosedjur, dessa fick dock stanna i bilen när vi väl kom fram till dagis.

På Selmas dagis jobbar de just nu med de fyra årstiderna och dagen till ära hade fröknarna klätt ut sig till just dessa, synd att jag inte förevigade dem. De var superfina - så även Selmas alla dagiskompisar.

Efter dagis tog Selma och jag en härlig promenad i vårvädert. Vi gick ner till byn och tittade för andra gången på karnevalståget. Selma gillade det även denna gång. Hon dansade, sjöng, vinkade och skrattade.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Cool outfit, sån måste Alva få.

Anonym sa...

Vilken liten Pippi. Ida springer runt här hemma och sjunger "här kommer Pippi Långstrump..." på sitt vis. DEt är så härligt att man bara smälter.
I morgon är jag hemma lite tidigare än idag....
kram/sofia

Anonym sa...

Vad fin hon är, Selma. Go Pippi!!!
Det låter härligt med vårpromenader. Ha det bra. Kram Sara

segsliten sa...

Vad go hon är!
Min storklimp var utklädd till Pippi för några år sedan, en riktig favorit.
Kram ☺

Anonym sa...

Selma verkar gilla karnevalen och utklädnad mer än Hjalmar...jag skrattade gott at hans sursura min utklädd till indian. Selma ser lite gladare ut!
Visst är det härligt att fa njuta varväder redan i slutet av februari...utan jacka och att ta en kaffe pa en uteservering i solen. Härligt!
Jag mailar dig en dag snart. Kramar pa dig! Linda

Vicky sa...

Klär hon hellre ut sig än Hjalmar? Min son hade likadan pippi-dräkt på dagis-festen förra året, med tofsar i håret. Ganska lik Selma faktiskt :) Några föräldrar kände inte igen honom utan trodde han var en tjej...
Ha en bra dag!

segsliten sa...

Du har något inne hos mig!
Kram ☺

Anonym sa...

Det var ju jättekul att Selma ville klä ut sig till Pippi, som du kanske trodde skulle bli svårt.
Hon är ju så fin den lilla, och du verkar ha fått sätta upp pippiflätor också, helt otroligt.
Bra jobbat Nina.
Mamma

CharmKatti sa...

Hej!
Vilken bra läsning! Hittade hit till dig från Segsliten.
Blev nyfiken och har läst en hel del inlägg nu. Kommer tillbaka!

Ha det bäst!
//Katti

Veronica sa...

Vad mycket fina kort från karnevalen :) Det är verkligen barnens fest, så kul när dom får klä ut sig och fixa!

Ha det så bra!

Kram

Nina sa...

Välkomna nya läsare!