lördag 28 februari 2009

Modena

Idag har vi varit inne i Modena och strosat runt bland affärer och gränder. Vi besökte Saluhallen, tittade på Militär Högskolan (den gillar Hjalmar, där finns ju massor av militärer i rörelse), försökte shoppa, njöt i solen och åt lunch. Bildserie följer...                                                                  I Modena finns det många smala och trånga gränder.

                                                                                Prosciutto Crudo i saluhallen.

             Selma dansar framför spegeln i den första och sista affären vi besökte. Jag skymtas i bakgrunden, provandes en vårjacka!

                                                                   Militärhögskolan i Modena vid Piazza Roma.

                                                                                     Inne på en av gårdarna i stan.

                                                                           Det är ofta gammalt möter nytt i Italien!

Nu blir det fixa och dona i huset som gäller innan vi bänkar oss framför svt.se för att se Melodifestivalen. Vi har kompisar i publiken, hoppas på att se en skymt! Trevlig lördag!

5 kommentarer:

Vicky sa...

Ser att ni med haft vår idag! Skönt.

Mitt CSN-lån är så svindlande högt att jag begärt uppskov de senaste åren. Vet inte om/när jag nånsin kommer betalt av det iaf. Maila mig om du vill veta mer så kan jag tala om hur man går tillväga.

Beställ guideboken! Den är såklart på italienska, men tips på utflyktsmål kan man ju få ändå tänker jag. De Agostini är ett välkänt förlag så jag litar på att det inte är ngn hake.

Barncyklarna här har inte fotbroms vad jag vet. Vår 6-åring kan fortfarande inte utan stödhjul så så nu köpte vi en lite mindre modell än hon kanske skulle klarat annars så får lillebror ta över sen.

Fortsatt trevlig lördag på dig med! Det blir melodifestaval här med. Kram

segsliten sa...

Det är hammarbybacken i Stockholm, den ligger i nya sjöstaden.
Ni verkar ha haft en riktigt härlig dag!
Kram ☺

Anonym sa...

Sluta retas har jag ju sagt! Men nästan lite vår här också, men efter dom bilderna så är det verkligen Nästan!

Margareta Ekbäck sa...

Hej, hittade er blogg när jag letade vilt bland info om Modena. Vi tänker bo någon vecka i Bologna och åka runt lite med tåg ( interrail i 50/60 års ålder är spännande)Ifall ni har tid/lust att svara så undrar jag vad ni skulle rekommendera att titta på, vad man inte bör missa. Som bland många andra turister i Italien är mat och vin intresset stort. Balsamicotillverkning, kan man titta på den? Här i Umeå åker vi fortfarande skidor om man nu vill det, för min del är det inte så intressant. Undrar med jämna mellanrum varför man bor här...
MVH Margareta och Björn

Gittis sa...

Hej! Kul att hitta en blogg där man delvis kan relatera till.Jag har anlänt till Modena för snart 2 veckor sen med min man som arbetar på TP.Hoppas att vi kan träffas och du kan dela med dig av dina erfarenheter...Ska själv börja på italienska studierna snart, men skulle helst av allt vilja jobba!!Gå gärna in på min blogg och kolla så kanske vikan höras någon gång!
Mvh Git
http://gittisinitaly.blogspot.com