torsdag 12 februari 2009

Sol

Idag har vi en härlig vårdag! Vädret gör en otroligt glad och jag känner mig otroligt pigg. För första gången detta året torkar tvätten ute och jag skall snart sätta mig med en kaffe i mitt soliga och vindstilla hörn av trädgården och njuta en stund innan barnen kommer hem från dagis.

Imorgon är det carnevale på Hjalmars skola och förhoppningsvis skall han vara Indian. Dräkten är ett arvegods från hans mamma (alltså mig), den är lite stor men det skall symaskinen fixa till ikväll. Hjalmar är inte glad i att klä ut sig men jag hoppas verkligen att han vill imorgon och att jag hinner föreviga honom.

1 kommentar:

segsliten sa...

Även de barn som inte gillar att klä ut sig brukar ha roligt på karnevalsfesterna, de dras liksom med i stämningen. För att inte tala om att alla andra är utklädda, då känns det oftast bäst om man följt med strömmen. Så har det iallafall varit för mina barn.
Kram ☺