fredag 13 februari 2009

"Native american"

Idag var det då dags för carnevale på Internationella skolan. Hjalmar var väl inte helt förtjust men lät sig ändå kläs i Indiandräkt. Lite ont anande frågade jag honom vad han var utkädd till och svaret var givet:

-Indian!

Jag undrade då vad han skulle säga på skolan?

-Indian (med engelsk uttal).

Då fick jag lite obekväma vibbar och tänkte på de indiska barnen som finns i gruppen, hur skulle detta uppfattas? Inte var Hjalmar utklädd till indisk pojke/flicka. Så vad heter så vårt INDIAN på engelska? Stort tack till ordboken: Native american. Ja, det låg utanför mina engelska kunskaper men Hjalmar var väl medveten då han entrade skolan imorse.

Hjalmar (ganska missnöjd) i sin indiandräkt. Lite för stor men jag ville så gärna att han skulle ha den, jag hade den nämligen som liten...

Väl hemma igen meddelade Hjalmar att dagen varit superrolig. Han hade dock lämnat fjäderskuden åt sitt öde då den var allt för stor. Ikväll har vi haft familjen H på middag, helgen har med andra ord startat bra.

Extra tankar och grattiskramar till "brojan" M som fyller hela 35 år i idag...men jag vet att jag jagar dig i hasorna...
Underbara vy! Denna vy har vi med oss då vi kör till Hjalmar dagis. Lätt att upprepa, underbara vy! Så nära finns alltså skidåkningen, men det är sällan vi tar oss dit!

2 kommentarer:

segsliten sa...

Har försökt ta kort på en liknande vy idag, men solen var tyvärr för skarp. Fin Hjalmar var i sin dräkt!
Kram ☺

Anonym sa...

åh, st hans känns plötsligen inte så fräckt som det kändes igår (: